Thursday 26 July 2012

Dugaan.

Assalamualaikum ! :)

Hari ni sangat rasa nak marah sampai tahan tahan tahan and tak bercakap. susah jugak nak stay dalam kehidupan yang mencabar ni. HARUS la kena kuat. tapi aku rasa macam nak putus asa je ni. macam macam yang mencabar kesabaran aku. di bulan Ramadhan yang mulia ni aku doa sangat sikap baran aku ni boleh dikurangkan. banyakkan bersabar. dalam kehidupan ni kerja adalah salah satu dari hidup kita. kalau takde kerja susah jugak nak hidup. macam orang bukak bisnes sendiri ade prons and cons. tapi yang ni tak. ni kerja bawah orang. kalau prestasi tak bagus of course kena buang kerja. perlu ke nak simpan lagi kan. itulah kenyataan yang sebenarnya. sebenarnya benda tu menyakitkan otak dan jugak perasaan. jangan salah faham benda tidak jadi pada diri aku. hahahaha aku just nak bagi tau yang dugaan paling susah nak terima bila kerja takde dan realitinya aku pun rasa stress sebab terjadi pada orang yang palinggggggggggggggggggggg dekat.

Zaman sekarang memang susah nak cari kerja. kerja ape pun tetap susah nak dapat. aku pun tak faham kalau yang belajar tinggi tinggi tu nak kerja apa kalau malaysia susah nak dapat kerja. maybe paling tinggi pun degree. setengah company ambil orang yang berkelulusan sampai degree saja. kalu ambil PHD ke, MASTER ke diorang taknak sebab boleh demand pasal gaji. hok alah susah nihhh !! hahaha yang setengah orang pulak pentingkan sangat tido dari kerja. yang ni betul betul kisah benar. tido tu means everything to them. aduhai. kang Allah bagi kita tidur selamanya baru tau. hargailah ape yang ada. nowadays, memang susah susah susah susah nak dapat kerja. * ha nampak tak susahnya macam mana. kerja ape pun takpa asalkan halal. tolonglah buang sikap malas tu. YES aku mengaku semua manusia ade sikap malas same goes with me. tapi doa la banyak banyak supaya sikap malas tu dapat pergi jauuuhhhhhhhhhhh dari hidup kita. terutamanya bagi kaum adam. GROWN UP ! This is not ur time to play with ur future. jangan nak predict sangat boleh tak. kita tak leh jangka ape yang jadi so please be nice. sometimes orang boleh back stab kita because of work ok. TOLONG LAH FAHAM BAHAWA SAYA IEQA RUZHAN SENDIRI DAPAT MERASAKAN KEPERITAN KALAU BERKENAAN DENGAN KERJA. * i will try my best to help u. Please don't stand alone, let me accompany u. *mengarut dahhh. 


Till then! Have a great Ramadhan guys. Do lots of doa, pray and TARAWIH ! yeayyyyy <3


With Love,
Ieqa Ruzhan.


No comments:

Post a Comment