Monday 13 February 2012

Bajet Kahwin.

Assalamualaikum purplelish ish ish lovers =)

Today ade good topic. ce teka ce teka. hahaha topic ni kalau perempuan dengar mesti excited. setakat ni tak penah lagi dengar lelaki excited pasal ni sebab ni semua menggunakan banyak duit. huhuhu maybe ade lelaki yang excited tapi tak banyak *stigma sekejap. Okay i nak share sikit ape yang i tau.

Bagi hint sikit. biaq teqasa sikit. hahaha




Hambooiihhh besau bebenor gambonyee. hahaha ha! apakah? perkahwinan. kahwinnn bestttnyeee tu bagi korang, bagi i kahwinn tidakkkkk duitttttt tapi nak kawin. huhuhuhu kahwin tu memang la seronok  sebab dapat share life dengan orang yang kita sayang, dapat makan sama, jalan jalan lama lama sama, duduk satu rumah, bangun tido dapat tengok muka. ehhh ieqa sudahhhh. *maaf terlebih. huhuhu kira semuanya HALAL la. seronok tapi kena jugak kita kira dari segi kewangan dan kehidupan selepas berkahwin. lepas ni doh takdok dak ha sorang sorang, duit pun ha dikongsi. kalau suami kaya boleh la kita tak perlu berkongsi atau tolong suami dari segi kewangan tapi kalau suami tu sama taraf dengan kita hanya sederhana perlu la kita tolong dan support diorang dari segi perbelanjaan rumah. sebab kita yang memilih so kita kena terima die seadanya. asalkan suami bekerja dan kerja tu halal. ade banyak ye contoh contoh perkahwinan dan bajet amat la diperlukan supaya takdela kita belanja lebih.


This wedding di kategori kan sebagai wedding yang grand jugak ye, walaupun ..................... hahahaaha sangat memerlukan duit yang banyak sebab semua rekaan direka oleh designer yang terkenal. wedding yang macam ni akan bagi kenangan yang indah tapi lepas tu disaster. kena kumpul duit balik sebab nak cover yang di belanja kan tu. huhuhu


Yang ni sangat sweet. in my opinion, this wedding sangat la sederhana. sangat la sweet. pengantin perempuan simple saja. make up simple je. tak grand tak havoc just nice. huhuhu kalau yang ni bajet masih boleh di bincang. sebab rekaan, hiasan biasa saja. *jatuh cinta tengok. huhuhu ni baru betul ye perkahwinan dalam islam. perkahwinan yang sangat biasa. Well done guyss!! congratssss =)


perkahwinan tu memang hanya sekali *kata aku, kata ko? hahahaha untuk perempuan of course ye. huhuhuhu and i tau untuk lelaki kalau dah sayang mesti akan sekali je kan kan kan kahwin. kannnn. *angguk cepatttt!! hahaha so better la kita ber bajet bajet ni. start la kawan dengan bajet ni. sebab bila kita buat bajet memang boleh memudahkan kewangan kita. macam bajet 2012. hehe setiap orang, negara, semua la mesti ade bajet diorang. so ape salahnya ade bajet, buat perkahwinan dalam keadaan sederhana, simple, nice, cute, kalau nak DIY pun boleh. nak kawin tahun 2014 so buat DIY start sekarang. hamboiihhh advanced gila. hahaha maksud saya start plan, start survey, start belajar menjahit sebab akan senang di kemudian hari. huhuhu ini automatically memberi satu peringatan untuk i jugak. *kalau ado la. hahahahaha contoh bajet sudah tersedia di atas. sila sila =)

Okay cukup untuk topic ni. conclusion nye marilah kita berkawan dengan BAJET! hahaha Selamat bekerja kawan kawan, kalau yang tengah belajar selamat belajar. *mengantuk tetap ada. hahahahaha adiossss. wslm =)

ieqa ruzhan.



No comments:

Post a Comment